Halaman

"BAPA YANG KEKAL KUPERSEMBAHKAN KEPADA-MU, TUBUH DAN DARAH, JIWA DAN KE-AILAHAN PUTERA-MU YANG TERKASIH TUHAN KAMI YESUS KRISTUS, DEMI PENEBUSAN DOSA-DOSA KAMI DAN DOSA SELURUH DUNIA" - YESUS RAJA KERAHIMAN ILAHI, AKU PERCAYA KEPADA-MU

Ahad, Disember 09, 2012

IBADAT SABDA LUAR STASI


ST. YEREMIA, BORNEO SAMUDERA SDN. BHD. SEPAGAYA
17 November 2012

Gereja St. Yeremia

Altar Gereja St. Yeremia


Saudari Laura sedang berbual dengan sebilangan umat wanita

Ibadat Sabda sedang dijalankan
17 November 2012 - Rombongan daripada Gereja Our Lady Of Fatima, Beluran yang terdiri daripada Hendrickus B. Nadus ( EMC / Katekis ), Wilburge Lawrence, Laura Lawrence, Lucy Marik, Alicia Lawrence dan keluarga saudara Mesanis Kinsung ( dari Gedau Estate ) telah mengadakan lawatan ibadat di St. Yeremia, Borneo Samudera, Sepagaya atas pelawaan daripada saudara Robert Lawrence. Ibadat Sabda yang dipimpin oleh saudara Hendrickus B. Nadus ini telah telah dihadiri oleh lebih kurang 170 orang umat yang terdiri daripada umat yang datang daripada syarikat perladangan yang berdekatan seperti Borhill, Kilang dan Manggol, Gomantung Estate dan Sepagaya Estate.

Selesai Ibadat Sabda, satu sesi perbincangan singkat telah diadakan bersama dengan umat setempat; yang antara lain membincangkan lawatan seterusnya serta usaha untuk membawa paderi bagi memberikan Sakramen-Sakramen kepada umat-umat di tempat tersebut. Rombongan bertolak pulang pada jam 9.00 malam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan